ספרים
הרצאות
ייעוץ

ניהול: כל פנייה זוכה לתגובה – על כבוד ורב-תרבותיות

[2/2/2014]

 

העמותה למשאבי אנוש ערכה בשבוע שעבר (28/1/2014) כנס מצוין על גיוס עובדים. היו קייס-סטאדיס והרצאות מקצועיות. דיברו על גיוס בין תרבותי, על טכנולוגיות לסינון מועמדים, על מה התחדש (ומה לא) במיון עובדים, הובאו ממצאי סקר וגם נגעו במדידת אפקטיביות של גיוס ומיון.

טעימה מהרצאתה של טלי וישניה שבתאי, סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת באבקום:
באבקום ("השער שלכם" בערבית) חברת שירותי IT מצפון הארץ ש-70% מ-1350 עובדיה אינם יהודים, והיקף דומה של עובדים הן נשים. מסגרת העסקה כזו מחייבת רגישות בין תרבותית גבוהה הבאה לידי ביטוי גם בתהליכי הגיוס והמיון - פעילות מרכזית בחברה המגייסת כל חודש בין 100 ל-150 עובדים חדשים.

הדגימה והסבירה המרצה:

כל פנייה של מועמד זוכה לתגובה.
בגישה זו באה לידי ביטוי גם ההבנה שהכבוד הוא ערך עליון בחברה הערבית ואי תגובה למועמד הפונה אליה יש בה משום פגיעה בכבודו. כמו כן יש חשיבות רבה מאד לקשר עם הקהילה בה פועלת החברה. אחוז המועמדים המגיעים דרך שיטת חבר מביא חבר הוא הרבה מעל הממוצע המקובל, כ-60-70%. במצב דברים כזה מתן מענה לכל פונה גם מכבד את העובד שהפנה אותו.

מכינה לגישור על פער בין תרבותי
באבקום שותפה עם ארגון אזרחי בהפעלה של מכינה שנועדה לגשר על פער בין תרבותי. לדוגמה, יכולה לקחת בה חלק צעירה ערבייה בת 18. היקף המכינה הוא 200 שעות וטלי וישניה שבתאי מדווחת על היותה מקור גיוס איכותי. לכל מחזר נשלחים כ-20 מועמדים וכ-80% מהם נקלטים בעבודה. עד כה נערכו 18 מחזורים.

במרכז הערכה לא נפרדים באמצע היום
במקרים רבים מקובל שלא כל הנבדקים נשארים עד סופו של מרכז הערכה. אם עד להפסקה הצופים בהם מגיעים למסקנה כי מועמדים מסוימים אינם מתאימים, נפרדים מהם כבר בשלב זה (ראו דוגמאות להליך כזה בספרי "דרושים". למשל, מרכז ההערכה לנציגי שירות בחברת הביטוח "מגדל").
בבאבקום לא נוהגים כך, כדי לא לפגוע בכבוד המשתתף. לשאלתי אם אין בכך פגם אתי (משאירים מועמד כדי שימשיך להתמודד למרות שכבר יודעים שלא יגויס), ענתה המרצה כי בחברה שקלו גם היבט זה ובשקלול מגוון האילוצים החליטו שהמחיר שווה.
בתחילת הדרך ערכו בבאבקום מרכזי הערכה נפרדים לפי שפת אם. הוחלט לשנות גישה זו ונקבעה מסגרת משותפת כדי שלא ליצור מצג שווא, בו אדם רואים סביבו אנשים רק אנשים מהסביבה התרבותית שלו ואז כשהוא מגיע לעבודה הוא מגלה שאין זה המצב בפועל.

"כאשר אתה מיעוט אתה רגיש," אמרה המרצה ועוד הוסיפה:
- ההרכב המגוון גורם לכך שבחברה "חוגגים את כל החגים," של כל הדתות והעדות.
- דוגמה נוספת לרגישות: בהסעה לא יישאר נהג רכב ההסעה לבד עם עובדת, גם אם בשל כך יהיה צורך לשנות את מסלול נסיעה.

תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. אלי (3/06/2014 19:51:53)
לקבלת מידע * *

 אני מאשר קבלת דיוור למייל

עבור לתוכן העמוד