ספרים
הרצאות
ייעוץ

המהלך האסטרטגי – חדשנות פורצת דרך

המהלך האסטרטגי – חדשנות פורצת דרך

מארגן: להב, הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב

מועד: 20/2/2013

דברים שנאמרו בכנס:

אודי אהרוני, מנכ"ל להב:
א. יש להבחין בין חברות שמבצעות שיפור מתמיד (אותו דבר אבל טוב יותר) לבין חברות שעושות קפיצות ושינויים
ב. כיום הכיוון הוא לא עוד של מוצרים, שירותים ותהליכים. נבנה קונצפט שונה – מודל עיסקי שיוצר עושר חדש
ג. לא מתחרים על מי טוב יותר, אלא התחרות לא הופכת לרלוונטית – "אוקיינוס כחול"
ד. פעולות כמו התייעלות או מיזוגים ורכישות אמנם מביאים לחיסכון, אך לא יוצרים עושר חדש – ארגון מהסוג הראשון: וול-מארט. ארגון מהסוג השני – אמזון. בתוך 10 שנים אמזון צמחה פי עשר מאשר וול-מארט כי יצרה יש מאין
(נציין כי אפשרות צמיחה של גוף קטן גדולה לאין שיעור מצמיחה של גוף גדול – אבל עובדה זו אינה סותרת את הקביעה, הנכונה בעיקרה, שהציג המרצה – שוקי שטאובר)

בני לנדא, מנכ"ל ויו"ר Landa Labs:
ה. מרכיב מרכזי להצלחה בחיים: דאג שתמיד הצד השני יחוש שזכה בעיסקה הכי טובה
ו. עוצמת הפטנטים – הפטנטים הם המונופול החוקי היחיד. היכולת שלנו לשמור את הפטנטים שלנו איפשר לנו לממן (באינדיגו, אותה הקים לנדא ומכר ל-HP) מו"פ במשך 16 שנים בהיקף של כ-200 מיליון דולר
ז. אתה צריך להיות הראשון שמזהה את הבעיה ואז יש סיכוי שתהיה הראשון שתזהה את הפתרון
ח. העובד (והיזם) הישראלי עובד למען מטרת-על בלתי מוגדרת. אולי זו ציונות
ט. כבר בשלב מוקדם בחיי אמר לי אבא שלי את הדבר החשוב הבא: "אתה ייחודי... כמו כל אחד אחר."

אורי לוין, מייסד ונשיא Waze
י. בתשובה לשאלה: מה מניע יזם?: חלום (וצוות איכותי), נכונות להקריב הכול, יכולת ריצה למרחקים ארוכים, הבנה שזה יכול להיעשות יותר ויותר קשה
יא. חשוב להבין מי הם המשתמשים הראשונים
יב. הבנה שצריך לגדול לאט וללמוד מהר
יג. לבחור את האנשים הטובים ביותר ואם מסתבר שאינם מתאימים, להחליף במהירות
יד. רצינו ש- Waze יהיה מקום עבודה טוב ולכן כשגייסנו עובד חדש קודם כל בחנו אם הוא יוכל להפוך את מקום העבודה לטוב יותר
טו. אם לטעות אז בשלבים הראשונים... ולתקן מהר. תיקון בשלבים מתקדמים הוא משימה מסובכת
טז. חשוב להבין את האג'נדה של הצד השני
יז. חשיבה אסטרטגית היא חשיבה מורכבת כי צריך לחשוב על הרבה מימדים
יח. מי שניחן בחשיבה אסטרטגית היא נראית לו טבעית, הוא לא מבין איך לאחרים אין אותה
יט. תכנון לטווח ארוך הוא סוגיה מורכבת. לא יודעים אלו מהפכות יהיו בדרך ואיזה מהן יתוו שינויים.
כ. דוגמה לצורך בהכרת כל שוק: בהודו Waze היא כישלון כי למי שיש סמרטפון יש גם נהג ולכן לא איכפת לו מה היא הדרך הטובה ביותר להגיע ליעד
 

לקבלת מידע * *

 אני מאשר קבלת דיוור למייל

עבור לתוכן העמוד