ספרים
הרצאות
ייעוץ

ניהול: עובדים במדיה? אל תצפו ליחס הולם

מערכות התקשורת בישראל תוססות ויצירתיות, אך מסתירות מערכות יחסי עבודה בעייתיות: אנשים מוכשרים רבים אינם זוכים למעמד מקצועי או לשכר הולם את איכות עבודתם. מי אשם? הכל עניין של ביקוש והיצע
[ת.ע. 26/7/2008]

[פורסם לראשונה ב - YNET]

הפרסום בשבוע האחרון על  הדרך המבישה בה פוטרו עובדים ב-MSN ישראל אינו חריג. הוא ממחיש שוב את התופעה המתמשכת בה במקרים רבים זוכים עובדים במערכות מדיה שונות ליחס שאינו הולם מערכות יחסי עבודה מודרניות.

 מערכות התקשורת בישראל הן מערכות תוססות שמפיקות תוצרת רבה. לצד תפוקה איכותית יוצאת דופן מתפרסם גם תוכן באיכות מפוקפקת. מאות רבות של ערוצי תקשורת, מקומיים וארציים דורשים כל העת "תוכן, תוכן, תוכן".

 חלק מהתוכן, זה שגם זוכה לחשיפה גדולה יחסית, מיוצר על ידי קבוצה לא גדולה של עיתונאים, חלקם נחשבים לעיתונאי עילית – מעמדם ומשכורתם בהתאם. אך רובו של התוכן מיוצר על ידי קבוצה גדולה של כותבים, ביניהם אנשים איכותיים ורבי יכולת, ומעובד על ידי עורכים, מגיהים ומשכתבים.

 הכתיבה היא יצירה. גם מלאכת העריכה והשכתוב היא יצירה בפני עצמה. אנשים רבים רוצים לכתוב ואוהבים לכתוב. ויותר מכך הם נהנים מכך שכתיבתם נחשפת בני אחרים. סוד גלוי הוא שיש יותר אנשים שרוצים לייצר תוכן מכפי שהמדיה העברית, תוססת ואינטנסיבית ככל שתהיה, מסוגלת לקלוט.

 והשוק אומר את דברו. כללי ההיצע והביקוש יוצרים מצב בו הרבה אנשים מוכשרים אינם זוכים למעמד מקצועי או לשכר ההולם את איכות עבודתם. ממילא גם מנהליהם/מעסיקיהם חשים כי אין להם צורך לכרכר סביב עובדיהם. ילך האחד, יבואו שניים לא פחות טובים, במקומו.

 זה לא שהמנהלים בענף זה הם מרושעים במיוחד - אלו הם כללי המשחק. הוסיפו לכך את הלחץ המתמיד לעמידה בדד-ליין, ואת הלחץ המתמיד לעמידה ביעדים כלכליים מצדו של בעלים דומיננטיים (ו/או נציגיהם).

כל אלו מאפשרים להבין, גם אם לא לאהוב, מצב בו בראש מעייניו של מנהל במדיה לא עומדת מצוקתו של עובד או קבוצת עובדים. פשוט אין לו זמן ואנרגיות להתעסק בזה.

בשבועיים האחרונים, למנהלי MSN ישראל היו הרבה דברים חשובים יותר ודחופים יותר, מבחינתם, מאשר להתעסק עם מה שמכונה "פיטורים אנושיים" - פיטורים הדורשים גישה מקצועית, הכנה ראויה ומשאבי ניהול. 

לקבלת מידע * *

 אני מאשר קבלת דיוור למייל

עבור לתוכן העמוד