ספרים
הרצאות
ייעוץ

ניהול: רגולציה וניהול סיכונים בישראל

מארגן: המרכז ללימודים אקדמיים

מועד: 5/9/2012

מדברי המרצים בכנס:

פרופסור עודד שריג, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון:
א. גופי ביטוח העבירו לנו פוליסות ואנחנו בדקנו אותן באופן פרטני. כך יצא שהם העבירו לנו פוליסות שנערכו בחופזה מתוך הנחה שאנחנו נעשה את העבודה ונתקן. בדרך זו גם הפכנו לאחראים בבוא יום פקודה. לא עוד. כיום אנחנו נקבע את העקרונות והם יעשו את העבודה. ב. גופי הביטוח יהיו הבד"צ של עצמם. אנחנו נמליץ, אבל לא נקבע במקומם.
ג. הפיקוח יהיה הדוק יותר רק במקומות שהנזק יכול להיות מהותי
ד. צריך לשמור על האיזון בין יצירת פוליסות ביטוח אפקטיביות, הכוללות את מה שהובטח ובמחיר סביר, לבין הרצון לשמור על רווחיות החברה כדי להבטיח את שרידותה לאורך זמן.
ה. מערכת האכיפה הפנימית של החברה צריכה בעצם לשמש כזרועו הארוכה של הפיקוח על הביטוח
ו. השאיפה היא להגיע למצב בו שאלת הסיכון הופכת להיות חלק אינטגרלי מכל החלטה ניהולית. המטרה היא שעולם הניהול יפנים את העובדה שהסיכון הוא חלק מקבלת ההחלטות הניהולית. כל השאר זה טכניקות
הגדרנו 4 רמות סיכון: 1. שיגרה. 2. התדרדרות (מצריכה מעקב מוגבר). 3. סכנה ממשית. 4. סכנה מיידית (יכולה להוביל גם לנטילת השליטה על החברה)

דודו זקן, המפקח על הבנקים:
א. בתחילת העשור רווחה הסברה כי רגולציה מפריעה ומגבילה, אחרי משבר 2008 הגישה השתנתה באופן מהותי
ב. הרגולציה שינתה מיקוד וכיום היא מתרכזת בתהליכים ובקביעת עקרונות מנחים
ג. בחודש יוני גובשה טיוטת הוראה שבין השאר מבהירה את תפקידי מנהל הסיכונים בבנק. אבל מי הוא מנהל הסיכונים בבנק אם לא המנכ"ל? עשינו אבחנה בין לוקח הסיכון (RISK TAKER)ׂלבין מנהל הסיכון (RISK MANAGER).
ד. יש 3 קווי הגנה לניהול סיכונים: 1. יוצרי הסיכון או נוטלי הסיכון, שהם מנהלי החטיבות העיסקיות (כפופים למנכ"ל) 2. מנהלי הסיכונים האחראים על גיבוש המתודולוגיות (כפופים למנכ"ל אבל צריכים שתהיה להם גישה לדירקטוריון) 3. הביקורת הפנימית (כפופים לדירקטוריון)
ה. אנו מצפים שגם לקווי העסקים תהיה בקרה פנימית משלהם
ו. גם בעבר היו בבנקים מנהלי סיכונים, מה שאנו מנסים זה לבדוק את האפקטיביות שלהם. הם צריכים להיות מעורבים מראש, ובכלל זה מעורבות ישירה בעסקאות מסוימות; הן כנותני חוות דעת ואף כסמכות לאישור עיסקה
ז. כדי שמנהל סיכונים יוכל לתפקד כמתבקש מתפקידו יש להעמיד לרשותו משאבים ראויים
 

לקבלת מידע * *

 אני מאשר קבלת דיוור למייל

עבור לתוכן העמוד