"יש קונפליקט מובנה בין מערך השיווק והתפעול בארגון משום שהשיווק רוצה אקשן, רעש, מבצעים, ואילו התפעול רוצה מערכת יעילה ויציבה", כך אמר אריק שור, מנכ"ל תנובה, בכנס שבחן את הקשרים בין שתי מערכות הארגוניות אלו.
"זה קונפליקט בריא", אמר שור, "אבל צריך לדעת לנהל אותו נכון, אחרת הוא יוצר תסכול, בזבוז, הגנה על אינטרסים צרים ומחסום בפני חדשנות."
שור, כמו דוברים אחרים בכנס, שאורגן על ידי קבוצת הייעוץ אביב, הדגיש את חשיבות הגורם האנושי. את חשיבות מאפייניהם האישים של מי שמאיישים תפקידי מפתח בשתי המערכות. את יכולתם להבין את צורכי הצדדים.
לדעתי, אחד מהגורמים המשפיעים על היחסים בין מנהלים ממערכות אלו הוא גורם סמוי רב עוצמה שנובע ממיצובם של שני התחומים. בעוד שתחום השיווק זוכה להערכת יתר תחום התפעול זוכה להערכת חסר. אחת הסיבות לכך היא שהעשייה של השיווק זוכה לחשיפה במדיה. מהלך שיווקי מוצלח זוכה להוקרה ולשלל פרסים (אנשי השיווק יודעים לשווק את התחום שלהם). לעומתו, אם המערך התפעולי עובד כמו שצריך אז "ככה זה צריך להיות".
לכן מנכ"ל שמבקש ליצור איזון ושיתוף פעולה בין המערכות הללו צריך לשקול אפילו נקיטת צעדים של מעין "אפליה מתקנת" במקרים בהם הוא צריך ליישב אי הסכמות בין הצדדים. גם מנהל השיווק צריך להתחשב בכך ולנהוג ברוחב לב. וכמובן מנהל התפעול עצמו צריך להיות ער לתופעה ולבחון אם התנגדויות שלו הן אמנם ענייניות, או שהן נובעות מתסכול סמוי. תסכול שאולי ניתן להבינו אך אסור שישבש תהליכי עבודה.